Aangekomen in een warm, welkom Sri Lanka

Eindelijk is het zover!

Om 13:00uur zijn we met z'n allen verzameld op Schiphol. De koffers zijn ingecheckt en we hebben de boardingtickets gekregen. Nog snel even afscheid nemen van alle familie en daar gaan we! Om 15:30 stappen we het vliegtuig in. Na een prettige vlucht van ‘Emirates’ in een Boeing 777-300ER landen we om 00:15am in de zandbak van Dubai. Het was erg indrukwekkend om dit vanuit de lucht te zien. Voor de rokers onder ons was Dubai een dure aangelegenheid: om een sigaret op te steken moest je verplicht een consumptie in de loungebar nuttigen van minimaal 8 euro.

Na een uur op de luchthaven te hebben rondgewandeld zijn we om 3:30am op de volgende vlucht gestapt richting Colombo. Hier is ook onze fotograaf ‘Mariëlle’ bij de groep aangesloten. Mariëlle is bekend van TV, zij heeft een reportage gemaakt over Afghanistan en daar heeft zij een Amerikaanse prijs mee gewonnen. Dus we zijn benieuwd naar haar kiekjes tijdens deze reis. Nadat sommige reisgenoten even een dutje hebben gedaan zijn we om 8.30uur geland in Colombo. Het tijdsverschil met Nederland is 3,5uur later.

Toen kwam het laatste en meest heftigste deel van de reis. De koffers hebben we van de band gehaald en zijn naar buiten gelopen waar 2 busjes voor ons klaarstonden. De bagage in het ene busje en wij in het andere. Daarna zijn we vertrokken richting het hotel in Hikkaduwa. Het was een rit van 4uur waarin we doodsangsten hebben uitgestaan door de linksrijdende wegpiraten, hier geldt namelijk het recht van de grootste. Al het verkeer moet aan de kant voor het grote voertuig.
We zijn na 2 uur gestopt bij een plaatselijk Singhalees wegrestaurant. Hier hebben wij onze eerste kennismaking gehad met de ‘spicy’ keuken van Sri Lanka.

Uiteindelijk zijn we om 02:30pm aangekomen in het hotel. Toen we het prachtige (zee)uitzicht, met reuzenschildpad, bij het hotel zagen waren we opslag de reisbeslommeringen vergeten. WAUW! De kamers hebben we ingedeeld, we hebben ons even opgefrist en daarna kon eenieder zijn eigen gang gaan. Om 06:30pm is er een briefing in het restaurant en hierna hebben we van een heerlijke maaltijd genoten.

We zijn allemaal doodmoe, we gaan op tijd naar bed want morgen gaat het ECHT beginnen..........

Groetjes,
Esther en Daniëlle namens het bouwteam